PANDORUM




Titel: Pandorum

Betyg: 4

Kategori: Science Fiction/Skräck

Längd: 108 min

Medverkande: Dennis Quaid, Ben Foster, Antje Traue mfl

Regi: Christian Alvart

 

Handling:

Strax innan jordklotet gick i tusen bitar skickades en "överlevnads" rymdfarkost i stil med Noaks Ark ut i rymden med sikte på den enda Jorden-liknande planet man funnit.

Några stackare vaknar upp ur sin cryosömn och märker att det har gått snett någonstans. Det finns massor av döda människor och någonting annat också... något snabbt och fult. (som tycker om att äta människor)

 

Jag gillar denna. Det är som en av dom första filmerna i Alien-serien. Man skvätter till ibland (och då menar jag inte skvätta som i att kissa på sig) och det är spännande, precis som det skall vara.

 

Kort o gott: Är du ett fan av Alien så tror jag att du kommer att gilla denna.

 

 

Verkligen ingen skitfilm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0