FLICKAN SOM LEKTE MED ELDEN




Titel: Flickan som lekte med elden

Betyg: 3

Kategori: Thriller

Längd: 129 min

Medverkande: Noomi Rapace, Michael Nyqvist, Lena Endre mfl

Regi: Daniel Alfredsson

 

Handling:

Noomi är tillbaka i Sverige för att hindra pedofilen från första filmen att ta bort sin tattuering och lite sånt skit.

Hon hamnar mitt i anklagelsen om att ha dödat 3 människor i en härva om trafficking och jakten rentvåande är igång.

 

Jag konstaterar ganska tidigt att uppföljaren till Män som hatar kvinnor (betyg 4 btw) känns lite blekare än första filmen.

Noomi, Micke och Lena spelar bra o känns trovärdiga men ibland känns det bara så stelt och tråkSvenskt när det är dags för någon annan att agera. (förutom den gamla uven Per Oscarsson som så här inne på sista refrängen klämmer till med ännu en bra rollprestation)

Det jag gillade mest med första filmen var sättet dom filmat den på... mörk, grått och dystert rakt igenom.

I denna filmen är man tillbaka i det klassiska "vi-använder-skit-dyra-kameror-men-det-syns-inte-och-dessutom-har-killen-som-färgredigerar-filmen-semester" stuket och resultatet blir sådär lagom.

 

 

Ingen skitfilm.


Kommentarer
Postat av: Therese

Nej, va tråkigt. Är det med nå våldsscener i denna filmen som i första när gubbsatan förgrep sig på henne, jag klara inte av o se det. :-)

Ha de´

Kram

2009-11-09 @ 14:16:52
URL: http://preffen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0