2012


Titel: 2012

Betyg: 2

Kategori: Katastrof

Längd: 158 min

Medverkande: John Cusack, Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor mfl

Regi: Roland Emmerich

 

Handling:

Ingen har väl missat reklamen för Emmerich nya storfilm 2012.

Årtalet då världen skall gå under enligt mayakalendern.

Jag hade väl egentligen inte så höga förväntningar på manuset men däremot på effekterna.

Herr Emmerich är känd för andra katastrof-filmer som "Independence Day" och "Day after Tomorrow" mm och för varje film han tar sig an blir effekterna ännu maffigare.

 

Mina förväntningar infriades både när det gäller effekter och manus... det är nästan skrattretande dock hur många gånger filmens huvudperson (Cusack) är en hårsmån från döden.  Jag tror att filmens titel syftar mer på det anta antalet gånger han är nära att bita i gräset.

 

Äh, jag var inställd på detta men är ändå besviken.

Det är ungefär som ett pepparkakshus... onödigt men fint för ögat (och det kommer ändå ut som skit).

 

 

Ingen komplett skitfilm!


Kommentarer
Postat av: Therese

Nä va trist! Kan du rekommendera en schysst film till Fredag då jag ska göra stan osäker (iallafall bion) :-) Mycket sevärd ska den va!

Kram på dig!

2009-11-17 @ 06:17:24
URL: http://preffen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0