NOTHING BUT THE TRUTH


Titel: Nothing But The Truth
Betyg: 3
Kategori: Thriller/Drama
Längd: 108 min
Medverkande: Kate Beckinsale, Matt Dillon mfl
Regi: Rod Lurie

Handling:
En kvinnlig reporter kommer över hemliga uppgifter från en säker källa  som avslöjar sanningen bakom en Amerikansk attack mot ett sydamerikanskt land.
Namnet på en CIA-agent offentliggörs och reportern åker i fängelse för att hon vägrar namnge sin källa.
Livet i fängelset är som bekant tufft men hon är fast besluten att detta inte ska få knäcka henne... Frågan är om det är värt det.
Hyggliga skådespelarinsatser framförallt av Kate Beckinsale och Vera Farmiga. Matt Dillon är ok men jag jag tänker bara på rollfiguren i den där Mary när jag ser honom... ha ha.

Detta är ingen skitfilm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0