YES MAN


 

Titel: Yes Man

Betyg: 3

Kategori: Komedi

Speltid: 104 min

Medverkande: Jim Carrey, Zooey Deschanel mfl

Regi: Peyton Reed

 

Handling:

Jim Carrey är en sådan person som man antingen älskar eller hatar. Åtminstone har jag upplevt det så tidigare. Jag tror att Yes Man är en sådan film som kan öppna dörrar för "Jim Carrey haters". Han går inte an lika hårt som han brukar och man märker att han är mer än bara ett gumminylle.

 

I den här filmen spelar han Carl Allen, en kille som oftast säger nej till att umgås med sina nära o kära. Han föredrar sitt eget sällskap och undviker att trassla in sig i det sociala nät som hans vänner ständigt försöker locka in honom i.

En vacker dag får han ett bryskt uppvaknande och bestämmer sig för att svara JA på allt han blir tillfrågad.

Det resulterar förstås i en hel del sjuka situationer och lockar därmed till många skratt.

Jag har alltid gillat Jim Carrey och jag gillar den här filmen med.

 

Detta är inte en skitfilm.


Kommentarer
Postat av: Therese

Sent omsider har även jag plöjt denna film. Jag fullkomligt älskar Jim Carrey så ock denna film. Skitbra film mest bra!!!

Kram...

2009-06-09 @ 21:37:09
URL: http://preffen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0