WALK HARD - THE DEWEY COX STORY


Titel: Walk Hard - The Dewey Cox Story
Betyg: 5
Kategori: Komedi
Längd: 96 min
Medverkande: John C Reily, Tim Meadows, Nat Faxon mfl
Regi: Jake Kasdan

Handling:
Två unga bröder leker och har roligt tillsammans när plötsligt den ene råkar kapa den andra på mitten med en machete.
Sorgsen över sin brors öde söker han tröst i musiken och finner den. Dewey Cox är ett musikaliskt geni och detta leder till skivkontrakt, kärlek och knark...

Detta är en parodi på ett par olika filmer men "Walk the Line" är nog den film man "lånat" mest av.
Till skillnad från tex "Disaster Movie" här under är detta raka motsatsen till parodifilm.
Denna är smart och framförallt mycket underhållande.  Jag är en sådan person som tycker det är roligt att dra skämten till sin yttersta gräns och i denna film får jag mitt lystmäte fyllt. Är du också sån har du en höjdarfilm här, om inte har du fortfarande en riktigt bra film i denna.

Så långt ifrån en skitfilm som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ett önskelmål:

Vill ha en recension av filmen "Step Brothers" för att använda den som en "måttstock" på din filmsmak. Den är bra för att bedomma vilken typ av smak man har vad gäller komedi. :P

2009-02-05 @ 08:01:23
URL: http://katjat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0