CHANGELING



Titel: Changeling
Betyg: 4
Kategori: Drama
Längd: 140 min
Medverkande: Angelina Jolie, Gattlin Griffith, Johm Malkovich mfl
Regi: Clint Eastwood

Handling:
Christine Collins kommer hem en dag efter jobbet och upptäcker att hennes son Walter är borta.
Den ignoranta polisen är till föga hjälp i letandet men kommer dock med goda nyheter 5 månader senare... Pojken är funnen! När mamman så möter den lille pojken på tågstationen visar det sig att det inte är rätt grabb. Ärendet med den försvunna pojken har fått en del uppmärksamhet av tidningar och framförallt av den poliskritiske pastorn Gustav Briegleb (malkovich) som beslutat sig för att hjälpa Christine som ett verktyg mot den korrupta och allt mer opålitliga poliskåren.

Trots regi av Eastwood samt en roll av Malkovich (som är med på min topp 5 lista över favvoskådisar) hade jag inte särskillt höga förväntningar på denna film. Tror det mest beror på att Angelina Jolie inte ens tar sig in på listan över mina 1000 favoritskådisar. Tji fick jag och nu är jag glad att min flickvän övertalade mig att gå. Det är en gripande film och jag känner stor frustration genom hela filmen. Det är ett tecken på att man blir berörd om nåt.

Detta är lååångt ifrån en skitfilm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0