STEP BROTHERS


Titel: Step Brothers
Betyg: 4
Kategori: Komedi
Längd: 98 min
Medverkande: Will Ferrell, John C. Reily mfl
Regi: Adam McKay

Handling:
Dale & Brennan är två 40-åringar som fortfarande bor hemma hos sin mamma respektive pappa.
Dessa föräldrar träffas, gifter sig och flyttar ihop inom kort vilket medför att Dale och Brennan blir halvbröder.
Det blixtrar mellan bröderna och det dröjer inte länge förrän blodvite har uppstått.  Det löser sig ganska bra efter en tid och dom blir ganska bra vänner men barnasinnet sitter där det sitter...
Jag gillar ju som bekant Will Ferrell så när denna bloggs enda läsare (hej katja) ville ha en recension såg jag filmen för andra gången och konstaterade att den var ännu bättre då. Redan innan bröderna möts i hälsningsfrasen: -Hi I´m Dale, but you can call me Dragon! sitter jag med ett fånigt leende och även om detta inte är Will´s bästa film ligger den riktigt bra till.
Löjlig humor och en hel uppsjö av lysande uttryck passar mig som 15 bitar sushi.

Verkligen ingen skitfilm! 

Kommentarer
Postat av: Katja

Hmmm...D tycker den suger och han älskar vanligtvis Will Ferrell, dessutom tycker han den är en bra "måttstock" på hurdan typ av komedi man gillar. Måste kanske se "Step Brothers" och göra en egen bedömning... :)

2009-02-15 @ 22:01:26
URL: http://katjat.blogspot.com
Postat av: Katja

Förresten! Jag tror inte att jag är den enda läsaren, tror bara att folk är dåliga på att kommenterna, så är fallet på min iaf. ;P



Tips! statcounter.com

2009-02-15 @ 22:02:31
URL: http://katjat.blogspot.com
Postat av: Just plain old me...

Halva filmen e riktigt skoj, sen går det överstyr så det skriker om det!!! Men delvis e det en riktigt rolig film.

2009-03-22 @ 11:57:17
Postat av: Liiz

Jag kollade nyss på den, men jag måste erkänna att jag verkligen, verkligen, verkligen inte gillade den! Den var överdriven och tråkig. Jag log nog inte ens åt den, inte ens i närheten. Nej, usch.

2009-03-25 @ 16:20:48
URL: http://slaveformyownbullets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0