BOLT


Titel: Bolt
Betyg: 4
Kategori: Animerat
Längd: 103 min
Medverkande: John Travolta, Miley Cyrus, Mark Walton mfl
Regi: Byron Howard, Chris Williams

Handling: 
Hunden BOLT har levt hela sitt unga liv med att rädda sin matte ur kniviga situationer. För honom är det vardag med attackhelikoptrar, eldbomber, stoppa bilar med huvudet, superskall, lasersyn osv.
Det han inte vet är att han är superstjärnan i en actionspäckad TV-serie i Hollywood och alla hans krafter i själva verket är effekter skapat av ett filmteam. 
BOLT hamnar av en händelse ute i den verkliga världen (New York) där hans superkrafter naturligtvis inte fungerar, även om han tror det, och med hjälp av en katt samt en smått hysterisk hamster i en boll söker han sig tillbaka till sin matte i Hollywood...
Jag kände att filmen hade många likheter med "Hitta Nemo" och när man till o med nämner nemo i filmen känns det mer som en rolig och genomtänkt liknelse.
Jag tycker att filmen är mycket underhållande och kan varmt rekommendera den till samtliga åldrar för god underhållning. Ska dock nämna att jag såg den med Engelskt tal och Svensk text.

Detta kommer aldrig att bli en skitfilm. 

Kommentarer
Postat av: Katja

Ooooh! Jag älskade denna film!

It was fully awesome! =D

2009-02-17 @ 22:35:01
URL: http://katjat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0