SAVING SILVERMAN



Titel: Saving Silverman
Betyg: 4
Kategori: Komedi
Längd: 92 min
Medverkande: Jack Black, Steve Zahn, Jason Biggs, Amanda Peet mfl
Regi: Dennis Dugan

Handling:
Vad i helvete!
En Jack Black film som jag missat helt o hållet... hur är detta möjligt?
Denna rulle från 2001 har jag aldrig ens hört talas om tidigare så klappa kärringa i arslet och baka en kaka... den är ju bra ju!

Dom 3 vännerna J.D, Wayne och Darren är bästa polare och har hängt ihop sen dom lärde sig kissa i blöjan ungefär.  Det klassiska gänget... en är en aning korpulent och gillar mat, den andra är lite dummare än genomsnittet och den 3:e är killen som får alla tjejer.
Nu när dom blivit lite äldre har den sistnämnda haft lite mer otur på kärleksfronten och börjar bli desperat. När så en fantastiskt vacker kvinna uppenbarar sig på den lokala puben slår han till... och lyckas efter mycket om och men.
Kvinnan visar sig dock vara en riktig ragata men det ser inte darren... för han är kär.
Det upptäcker dock hans kompisar som med alla tänkbara medel försöker "rädda" honom ur hennes klor...

Jag och CG skrockade gott till denna rulle och även om det (som oftast) blir en hel del kärleksdravel i slutet så får filmen helt klart godkänt.
Roligt också att se Kyle Gass (Jack Blacks polare i Tenacious D) i ännu en biroll.
Hade svårt att bestämma mig för betyget men till slut gav jag den en 4:a för att jag blev så positivt överraskad över detta fynd.

Detta är verkligen ingen skitfilm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0