KNOWING


Titel: Knowing
Betyg: 3
Kategori: Sci-Fi
Längd: 119 min
Medverkande: Nicolas Cage, Rose Byrne, Chandler Canterbury mfl
Regi: Alex Proyas

Handling:
Man gräver upp en tidskapsel (en tub med teckningar och annat skit) som begravdes för 50 år sedan av några skolbarn.
I denna kapsel finner man ett dokument fyllt till bredden med siffror.
Nicolas Cage lyckas hitta ett mönster i detta och inser att detta 50 år gamla papper visar på olyckor och katastrofer som ägt rum med exakt datum och antal döda.
På detta papper finns naturligtvis också datum som ännu inte har ägt rum....

Jag tycker den var spännande bitvis och jag gillar verkligen Nicolas Cage när han får bra roller.
Jag gillar sånna här filmer som är lite mystisk och som innefattar det okända. Det gör att jag vill dra upp betyget men samtidigt är det några frågetecken som får en att höja på ögonbrynen och betyget får stå kvar.

Detta är ingen sci-t film

Kommentarer
Postat av: Katja

Har du sett "Bringing out the dead", också med Nicholas Cage? Brilliant! (Åtminstone tyckte jag det för 10 år sen.)

Ett litet tips bara... ;)

2009-05-01 @ 23:49:15
URL: http://katjat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0